fredag 2. september 2016

02.09.2016 Etiketter til saft og syltetøy

Jeg har fått en del spørsmål om hva jeg bruker for å lime fast etikettene mine.
Svaret er ganske enkelt melk.
Etikettene lager jeg bare ut fra bilder jeg tar og skriver litt tydelig tekst over bildet så det vises når jeg skal ta frem en flaske i en ganske mørk kjeller. Jeg printer de ut, de tåler ikke så godt vann rett på etiketten siden det er printet ut på en vanlig skriver,  så jeg prøver å være litt forsiktig.
Jeg bruker en flat frokosttallerken fyller den med et lag med melk. Raskt ned i melka mens jeg holder i den og deretter setter jeg den rett på flasken og stryker over med en tørr klut så jeg får vekk overskudds melken. Blir det litt søl tørker jeg dette vekk med en fuktig klut. Etikettene sitter godt og er enkle å fjerne igjen med litt vann. Nok en ting innført fra min samboer Johan som brygger øl.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar