onsdag 7. september 2016

07.09.2016 Tomater og squash

Jeg har to planter med squash i år som har gitt meg stor avkastning. 
Flere har jeg gitt bort, i tillegg har vi woket ganske mye i sommer så en hel del har kommet med i forskjellige retter.
Jeg har laget en tomatsaus av tomater og squash fra hagen, løk, hvitløk og to ganske sterke chili fra drivhuset sammen med olje og litt salt og pepper. Jeg har med vilje ikke krydret med noen urter, da kan jeg bruke tomatsausen i de rettene jeg måtte ha lyst til å lage og kryddre hver rett slik jeg ønsker det. Det gir litt mere frihet. 
Denne retten har jeg funnet inspirasjon til hos Sara fra Skillnadens Trädgård. Jeg har langtidsstekt grønnsakene over natta i en ildfast form og brukt en stavmikser når den var ferdig og frosset ned i passe store porsjoner. Det smaker mye bedre enn det det ser ut på bildet.

Jeg tok vekk skallet på squashen egentlig bare for å få mere farge fra tomatene. Jeg har også brukt en del nesten modne tomater. Jeg ble fornøyd med resultatet.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar