tirsdag 3. desember 2019

03.12.2019. Startkultur Bulgarsk yoghurt


Bacillus Bulgaricus starter til yoghurt

I dag fikk jeg sending i posten. Jeg spiser mye yoghurt. Så det å lage egen yoghurt høres spennende ut. Bulgarsk yoghurt starter ifra «Bacillus Bulgaricus« lager ekte bulgarsk yoghurt (kiselo mlyako) av den beste kvalitet med klassiske bulgarsk yoghurt smak, den har fin tykkelse, akkurat passe surhet og aroma. Yoghurten blir tykk og kremaktig og har en god smak med akkurat den perfekte balansen mellom å være mild og syrlig. Det er stadig noe utstyr jeg trenger. Det neste er å få bestilt en yoghurt maker. Der fikk jeg noen gode råd i ei av Facebook gruppene. I pakken er det nok til 8 l. 
Jeg skal bare bruke litt til første starteren og deretter ta av litt for å starte neste yoghurt produksjon. Resten av denne pakken skal oppbevares i fryseren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar